Chi…

Hatchi….dit kennen we allemaal, toch? Iedereen heeft wel eens een niesbui of is wel eens verkouden!

Tai chi….hier hebben we allemaal ook wel eens iets van gehoord, toch?

Chi running…. hier heb je waarschijnlijk nog nooit van gehoord, toch?

Chirunning houding

Ik ook niet, tot een week geleden. Ik zag dit item voorbij komen op tv en – omdat het over hardlopen ging, mijn favoriete bezigheid ;-( – besloot ik uiteindelijk toch maar even te blijven kijken. Chi running blijkt een manier van hardlopen te zijn maar dan op een laten we zeggen zeer relaxte manier, nou dat lijkt mij wel wat. Veel mensen haken met de reguliere hardloopprogamma’s al gauw af, vooral door blessures. Bij chi running gebruik je een andere houding en hierdoor is bewezen dat je lang zoveel last niet meer hebt van blessures. Je maakt gebruik van chi, oftewel je kracht vanuit je kern, je centrum. Je loopt een beetje hellend en hierdoor leg je je zwaartekracht in je centrum, het gebied van je buik. Je kan jezelf deze vorm van hardlopen aanleren want er zijn allerlei instructievideo’s en filmpjes te zien op internet maar je kan ook op veel plaatsen een cursus chi running volgen onder begeleiding van een instructeur.

Na het zien van deze atleet lijkt het mij verstandig – met het oog op mijn eigen zwaartekracht  – om deze vorm van hardlopen onder de knie te krijgen samen met een ervaren instructeur 😉

 

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s